Sanktuarium Markowice
Dziś jest sobota, 20 kwietnia 2024 r.
imieniny obchodzą: Agnieszka, Teodor, Czesław
4.Koncert festiwalowy
 
 
4.Koncert festiwalowy
początek 14 czerwca 2015 r., godz.:15:00

"Błogosławić mnie będą wszystkie narody" II Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej. 
Wykonawcy:
Bogdan Narloch – organy (Koszalin) 
zespół kameralny (Bydgoszcz): Bolesław Siarkiewicz - skrzypce, Jadwiga Stanek - altówka, Renata Marzec - wiolonczela  

Program:

1. Johann Sebastian Bach (1685-1750):
– Preludium i fuga E-dur BWV 566
– Opracowania chorałowe:
Valet will ich dir geben BWV 736
Wachet auf ruft uns die Stimme BWV 645

2. Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621) – Fantazja in d w manierze echa
3. Tabulatura Jana z Lublina (ok. 1550) - 6 Tańców:  Conradus, Chorea,  Poznanie, Chorea italica, Rocal fuza, Hayduczky
4. Antonio Vivaldi (1678-1741) – Concerto nr 1 La Primavera z Le Quattro Stagioni op. 8 (opr. B. Janacek)

· Allegro
· Largo e pianissimo sempre
· Allegro
Bogdan Narloch - organy
5. Izaak Albeniz – Asturias, (opr. na wiolonczelę solo Renata Marzec)
Renata Marzec  – wiolonczela
6. Georg Friedrich Händel  - Chaccone G – dur na skrzypce i altówkę

Bolesław Siarkiewicz – skrzypce
Jadwiga Stanek - altówka
7.   Ludwig  van Beethoven -  Trio smyczkowe D- dur Op. 9 nr 2 na skrzypce, altówkę i wiolonczelę.
•  Allegretto
•  Andante quasi Allegretto
•  Menuetto
•  Rondo
Bolesław Siarkiewicz – skrzypce, Jadwiga Stanek – altówka, Renata Marzec  – wiolonczela

Bogdan Narloch  - studia muzyczne odbył w klasie organów prof. Leona Batora w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Brał udział w wielu kursach interpretacji muzyki organowej, m.in. u Milana Šlechty w Pradze, Guy Boveta, U. Spang-Hansena. Od wielu lat pełni funkcję dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Koszalinie. Od  1995 roku wspólnie z prof. Markiem Toporowskim organizuje   Ogólnopolskie Kursy Interpretacji Muzyki Organowej, odbywające się pod patronatem Ministra Kultury. Prowadziło je wielu wybitnych europejskich organistów. Jest doktorem habilitowanym profesorem nadzwyczajnym Akademii Sztuki w Szczecinie, prowadzi też klasę organów w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie.  Jego bardzo aktywna działalność koncertowa obejmuje recitale solowe, muzykę kameralną i koncerty z orkiestrami. Występował  w kraju i za granicą (Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Izrael,  Niemcy, Norwegia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy). W swoim dorobku posiada kilka nagrań CD m.in. prezentując historyczne organy i muzykę organową Pomorza. Poza działalnością artystyczną zajmuje też historycznym  budownictwem organowym, współpracując w tym zakresie z Urzędem Ochrony Zabytków.
 

Renata Marzec – jest absolwentką Akademii Muzycznej w im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia ukończyła w 1990 roku w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Pracę zawodową związała przede wszystkim ze swoją macierzystą uczelnią, w której prowadzi klasę wiolonczeli oraz zespoły kameralne.
Działalność koncertowa obejmuje kilkuletnią współpracę z Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis (lata 1993-1996) oraz regularne recitale solowe w kraju i za granicą. Swoje zainteresowania kameralistyką rozwijała koncertując w trio fortepianowym z Katarzyną Cąbrowską i Magdaleną Swatowską oraz w trio barokowym z Urszulą Bartkiewicz i Andrzejem Łęgowskim. Współpracowała również m.in. z Jadwigą Kaliszewską, Lechem Bałabanem, Marcinem Sikorskim oraz Janem Paruzelem. Swoją działalność artystyczną poszerzała o muzykę jazzową, koncertując m.in. z Januszem Stroblem, Włodzimierzem Nahornym, Mariuszem Bogdanowiczem i Piotrem Biskupskim.
Od kilku lat koncertuje również z mężem organistą, prof. nazw dr hab. Radosławem Marcem współtworząc duet Cellorganic. Repertuar tego duetu propaguje oryginalne dzieła tworzone na ten skład autorstwa takich mistrzów IX I XX wieku jak F.Liszt. J.Jongen, M.Dupre oraz dzieła twórców dawnych epok jak J.S.Bach, A.Vivaldi, A.Scarlatti. Duet prezentuje również własne opracowania arcydzieł np. C.Saint-Saensa, G Rossiniego.
Renata Marzec swoim repertuarze posiada arcydzieła kameralnej literatury wiolonczelowej . Należą do nich sonaty m.in. J. Brahmsa, D. Szostakowicza, L. van Beethovena. C. Debussy'ego, C. Francka, G.Cassado, P. Hindemitha, tria fortepianowe J.Haydna, W.A. Mozarta, L.van Beethovena, J.Brahmsa , A.Borodina, S.Rachmaninowa, D.Szostakowicza, G.Faure, A.Panufnika, oraz Kwartety fortepianowe J.Brahmsa , G.Faure, Kwintety fortepianowe J.Brahmas i D.Szostakowicza.
W swoim dorobku posiada prawykonania dzieł XX wieku napisane na wiolonczelę solo. Do repertuaru koncertowego dołącza również arcydzieła muzyki fortepianowej lud operowej we własnych transkrypcjach na wiolonczelę solo.
Od 1994 roku prowadzi klasę wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Inowrocławiu. Rezultatem tej pracy są nagrody i wyróżnienia uczniów na regionalnych i ogólnopolskich przesłuchaniach wiolonczelowych. Za swoją j działalność artystyczno-dydaktyczną otrzymała szereg nagród indywidualnych  Rektora Akademii Muzycznej, Dyrektora Zespołu Szkół Muzycznych I i II st oraz Wojewody Kujawsko -Pomorskiego . Renata Marzec uczestniczy wielokrotnie w pracach Jury podczas przesłuchań i konkursów wiolonczelowych, gitarowych i zespołów kameralnych.
Prowadzi społeczną działalność na rzecz Inowrocławskiego Towarzystwa Muzycznego "Pro Arte". Jako solistka koncertowała z Orkiestrą Symfoniczną działającą przy ITM "Pro Arte".
W latach 1999-2002 pełniła funkcję prodziekana,  następnie dziekana (2002-2008), w latach 2008-2012 prodziekana , a od września 2012 r ponownie pełni funkcję dziekana Wydziału Instrumentalnego w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

 

Bolesław Siarkiewicz - ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej. Uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzycznej, gdzie doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem profesorów Jadwigi Kaliszewskiej, Romana Lasockiego, Antoniego Cofalika oraz Charlesa Tregera. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Otrzymał także wyróżnienie Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za znaczący wkład w rozwój utalentowanej muzycznie młodzieży. W 2006 r. uzyskał stopień naukowy doktora sztuk muzycznych.
Artysta prowadzi ożywioną działalność koncertową. Występował w Polsce, Niemczech, Francji, Rosji, Holandii, Belgii, na Słowacji, we Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Zygmunt Rychert, Tomasz Bugaj, Jacek Rogala, Mirosław Jacek Błaszczyk, Jerzy Swoboda oraz ze znakomitymi muzykami jak Jadwiga Kaliszewska, Iwona Hossa, Renata Marzec, Radosław Marzec, Rafał Kwiatkowski, Marcin Sikorski, Lech Bałaban, Piotr Reichert. Jego szeroki repertuar obejmuje dzieła od Baroku po muzykę XXI wieku. Współpraca z czołowymi kompozytorami młodego pokolenia zaowocowała prawykonaniami ich dzieł. W swoim dorobku Bolesław Siarkiewicz posiada nagrania płyt dla wytwórni Dux, dla Związku Kompozytorów Polskich oraz dla wydawnictwa Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Nagrywał także dla TVP Bydgoszcz. W 2009 roku płyta Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin z nagraniem Tria florenckiego Michała Dobrzyńskiego otrzymała nominację do Fryderyka w kategorii muzyka wspóczesna.
Bolesław Siarkiewicz jest adiunktem na wydziale instrumentalnym w macierzystej Uczelni. Jego szeroka działalność pedagogiczna obejmuje również wykłady podczas letnich i zimowych kursów skrzypcowych (Mława, Radziejów, Łeba, Szczecinek), funkcję krajowego konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej, a także pracę w jury konkursów skrzypcowych.
 

Jadwiga Stanek - jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie altówki prof. Jana Paruzela. Pracę zawodową związała przede wszystkim z macierzystą Uczelnią, gdzie w maju 2012 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Trzykrotnie brała udział w Europejskim Programie LIFE LONG LEARNING – Erasmus i prowadziła Kursy Interpretacji Muzycznej w Conservatorio Superior de Música de Alicante „Oscar Espla” – Hiszpania (2010, 2013) oraz w Akademii Sztuk w Bańskiej Bystrzycy – Słowacja (2012). Doskonaliła swoje umiejętności na wielu Mistrzowskich Kursach Interpretacji Muzycznej w kraju i za granicą współpracując z takimi artystami jak: Bruno Giuranna, Victor A. Pikayzen, Kurt Lewin, Jan Paruzel. W repertuarze posiada znaczące pozycje solowej i kameralnej literatury altówkowej w tym utwory od baroku po współczesność. Działalność koncertowa obejmuje recitale solowe i kameralne w kraju oraz poza jego granicami m.in.: we Włoszech , Hiszpanii i na Słowacji.  Jadwiga Stanek  gra na instrumencie Wojciecha Topy  z 2004 roku. Od roku 2012 jest Prezesem Zarządu Fundacji Konsonans  oraz  pracownikiem Filharmonii Pomorskiej imienia Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Jest  także wykładowcą Letnich Kursów Muzycznych w Radziejowie oraz  Jurorem  Przesłuchań Centrum Edukacji  Artystycznej.  W roku 2013 w duecie z Bolesławem Siarkiewiczem  zdobyła II  nagrodę na 23’ Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków w mieście Barletta [Włochy].

 

 

Najbliższe wydarzenia
Copyright © 2014 Sanktuarium w Markowicach
W ramach strony markowice.eu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.